Koľko stojí influencerov post?
Peťo
Peťo, mám tu ináč takú tabuľku z neznámeho zdroja ale je z internetu, takže to musí byť pravda a je teda že koľko zarábajú influenceri. Ja to najprv prečítam ale potom sa môžme akože prúfnuť z toho, čo my sme robili kampane. Hej presne. Influencer, ktorý má aspoň 1000 followerov, vidíš, že pod tisícku sa nikto s ničím akože nezaoberá, tak za instagramový príspevok dostane v priemere 40 EUR a za facebookový 45.
Gabo
To je ako málo, nie?
Peťo
Počkaj, 10 000 + za instagramový príspevok 250 EUR a za facebookový 300 EUR. 100 000 +, čiže akoby fakt veľký slovenský 1500 za instagramový príspevok a 2000 za facebookový.
Gabo
To fakt sedí, normálne, že čo nám poslali cenové ponuky, tak to normálne podľa mňa tabuľky podľa mňa robia.
Peťo
Okej, tak podľa mňa túto tabuľku našli viacerí alebo si ju sami napísali a teda len pre zaujímavosť 1 000 000+, hej, to už je mimo Slovenska instagramový príspevok 10 000, facebookový príspevok 15 000, ale inak táto tabuľka je podľa mňa dosť stará, lebo dnes už za instagramový sa podľa mňa platí viac nie?
Gabo
Počkaj, nepoviem teraz meno samozrejme, ale teraz si pamätám influencerka, ktorá mala 200 000 chcela za poust aj storku, čiže 1+1, 1600 EUR? 1800?
Peťo
Pekne no? No ja, čo mám taký, že fakt, že najväčší aj, no nechcem to bližšie špecifikovať, lebo by ste hneď uhádli o kom hovorím, tak to je také, že za poust a 2 storky, to si v pohode vypýta, že 3,5 litra v pohode, ale to je taký, že fakt, že z tých najväčších a tam treba naozaj zvážiť, lebo vieš, že bežný človek si povie, že, 3,5 litra čo ti drbe? Veď to sú 3 výplaty priemerné. Vieš a ja si poviem ako marketér, že dobre dám 3,5 litra, predám za 7 všetkým sa zadarilo.
Gabo
Tak čo, pozri aký dosah máš..
Peťo
No presne…
Gabo
Ako keby si mal robiť neviem, čo platiť si len reklamu na Markíze, tak ako zapáliš 5-krát viac, čo je jasné.
Peťo
Hej, no. Čiže 1 pohľad je ten, že z pohľadu, že kokos 1 človek tam sa niekde odfotí pod palmou a ja mu mám dať za to 1.000 EUR, hej za príspevok, ale ten druhý pohľad je, že však, čo sa zrušuješ, však dobre, však dáš 1000, zarobíš 2000, svet ide ďalej, hej, čiže z tohto pohľadu ja nie som až taký kritický k tým ich zárobkom. Kritický som, keď si nechajú zaplatiť a potom na to serú, nedodajú, zabudnú, urobia to totálne amatérsky a vtedy si hovorím, že.
Gabo
A teraz musíš meno povedať.
Peťo
A vtedy hovorím, že za toto ti platíme? Za toto ti náš klient platí, veď ja sa hanbím..
Gabo
A máš takú skúsenosť?
Peťo
Jasné, normálne s niektorými influencermi sme spoluprácu ukončili preto, lebo proste tie výsledky neboli dobré a nie teraz nemyslím tie číselné, ale aj ich prístup proste k práci.
Gabo
Chápem, vieš čo, mne sa zase stalo, že posielali akože úplne udrbané sumy, ale fakt. Vieš čo, ja som to bral tak, že nechceli povedať nie, ale do tej kampane sa im moc nechcelo, tak akože, ja som dostal ponuku na 1 instagramový príspevok za 5000.
Peťo
Hej?
Gabo
A to bolo akože fakt, že nemal viac ako 200-300 000 ale to bolo proste, som z toho čítal, akože to bol taký vymyslený, že fakju povedané, ale však dobre, no.
Peťo
A ešte taká otázka, veľa klientov to rieši, veď ja im dám ten mixér zadarmo a oni o tom natočia 6 videí a 4 storky, aký je ten mixér fantastický, hej mixér je príklad, našťastie máme žiadneho klienta s mixérom, aby sa nikto nestotožnil.
Gabo
Božechráň.
Peťo
A ja hovorím tomu klientovi, že prepáčte, akože, prečo by si ten človek nekúpil ten mixer za tých 100 EUR radšej si od nás nevypýtal 2000 za 3 príspevky, veď to nemá logiku? Na influencerov treba nahliadať ako na médium nie ako na celebrity. To je podľa mňa, že zásadný main akože main fakt, ktorý mnohí ľudia nechápu. Mnohí ľudia si myslia, že influencer, to je tá známa tvár z Instagramu, z YouTube, z Facebooku, hej odkiaľkoľvek z TikToku a že keď ich najmem do svojej reklamy, do svojej komunikácie, tak tá reklama bude super úspešná a to je základný problém, spolupráca s influencermi, pretože influencer je skutočnosti, že extrémne dobré médium a je extrémne dobré preto, lebo má nejak vyfiltrovanú svoju cieľovku hej, že túto babu sledujú iné baby vo veku 15 až 25, lebo sa tiež zaujímajú o kozmetiku a tým pádom, ty, keď si kozmetická firma, tak ty nechceš tú influencerku na svoj bilbord, lebo okolo toho bilbordu chodia ľudia, ktorí tu influencerku v živote nevideli, ale keď ty svoje produkty dostaneš tej babe do jej Instagramu, do jej Facebooku do jej YouTubu, tak vtedy máš dobrú kampaň a toto prekvapuje ma, ale vlastne neustále sa s tým stretávam, že to vysvetľujem ako základný princíp spolupráce s influencermi, klientom, ale aj na školách, keď učím aj hocikde, že to nie sú naozaj novodobé celebrity, že oni ich úlohou nie je dostať sa do smotánky, ich úlohou je vybudovať si tak silné publikum, že sa klient jedného dňa bude rozhodovať, či dám bannery na web alebo si dám Product placement do relácie nejakej alebo si tam Product placement k influencerovi na jeho kanál.
Gabo
Dosť si to popísal strašne akože racionálne, len si predstav tú, sorry, 15-ročnú babu alebo chalana, nech nie sme akože sexistickí, tak tá ide s tým, že aby raz Peťo Šebo mohol cezo mňa robiť kampane a mala som dvadsaťtisícové publikum, ona mohla povedať, tá ide preto, lebo chce byť slávna a chce zbaliť spolužiaka, alebo spolužiačku na strednej, vieš to je tá primárna motivácia, takže je tam tá celebritná motivácia.
Peťo
Dobre, ale ja teraz hovorím o tom marketingovom využití, aj o tom spoločenskom využití hej, že dobre tak abstrahujme od marketingu od reklamy, aj keby si bol niekto, kto chce iba šíriť nejakú myšlienku, nejaké posolstvo, nejakú správu do sveta, tak influencer je tvoje médium. On to má povedať ľuďom napr. choďte voliť, ale nezoberieš si predsa influencera a nedáš ho na bilborard, kde mu z úst bude bublinka trčať, že choďte voliť, lebo pôjde okolo tvoja mama, moja mama a povie si, že prečo mi tento neznámy vyčesaný chlapec hovorí, že mám ísť voliť?
Gabo
Tak to sa mi bežne stáva, keď pozerám na tie bilbordy a tie akože staršie..
Peťo
Skutočné celebrity..
Gabo
Áno, to si presne povedal ako tu, ktorý je to za toho staršieho až prestarnutého a presne skutočné celebrity ale nie, ja som chcel ešte jednu vec doplniť za teba, že to nie je len o tom, že majú presne (???) publikum a to s tým úplne súhlasím, ale to publikum im viacej dôveruje ako tradičným médiám, je to o tej dôvere, tzn., že keď vám to povie tá baba, ktorú 2 roky už followujete a viete, že má také isté problémy ako vy a používa názory a ešte aj mejkap má podobný ako vy a vám povie, že teraz má novú značku mejkapu a tá je fakt dobrá alebo tá robí toto-toto, viacej tomu dôverujete ako televíznej reklame, aj keby sa televízna reklama trafila, takže tá dôvera je podľa mňa ešte dôležitejšia ako ten, že presnejší zásah.
Peťo
Však beriem, ale stále platí, že zobrať tú youtuberku a dať ju do svojho televízneho spotu to, čo by napadlo bežnému marketérovi alebo čo bohužiaľ to tak aj robia.
Gabo
No stalo sa to viackrát.
Peťo
No ja som presne som videl bilbordy, proste tuším s explom alebo s nejakým takým, akože…. a presne tá otázka je, že kto to je, prečo je v mainstreamovom médiu? Hej to proste, že to sú 2 svety, ktoré sa nestretávajú. Poviem veľkú múdrosť.
Gabo
No povedz.
Peťo
Slovo influencer, neviem, či si vedel, vychádza zo slova influence.
Gabo
Fakt?
Peťo
Čo po anglicky znamená vplyv.
Gabo
Vieš čo, ja sa tu vždy tak veľa dozviem v tejto relácii.
Peťo
Ja to zase ale študujem hodiny kým dôjdem k týmto veciam.
Gabo
To je tiež pravda ale dobre, že si dovzdeláš.
Peťo
Že znamená to vplyv a presne to vlastne popisuje to, čo si povedal, že influenceri sú ľudia, ktorí majú vplyv na nákupné rozhodnutia alebo na iný typ spotrebiteľského alebo aj bežného správania u svojej cieľovky a keď sa na nich budeme takto pozerať, tak bude oveľa jednoduchšie rozhodovať sa, že ktorého influencera idem osloviť a prečo ho idem osloviť a vtedy sa nemôže stať, že ja proste predávam, teraz naozaj idem streliť akože právnické služby a mne napadne osloviť proste kráľovnú instagramu, nebudem ju radšej menovať, lebo však má strašne veľa followerov, však ona ich má strašne veľa, ale nikto z nich nechce tvoje služby.
Gabo
Nehľadá tam ten typ obsahu na tomto kanáli, takže skôr ešte iritovalo, ale tu ešte chcem povedať.
Peťo
Nie že by iritovalo, ešte by to tvoju značku poškodilo, že si do spolupráce napr. v tomto prípade išiel.
Gabo
Veľký influencer Slovensko, oprav ma, podľa mňa je tak, že keď máš nad 50 000 followerov, tak ťa považujú za veľkého influencera, niekde, že medzi 10-50 taký, že pre mňa stredný influencer a potom si ten mikro, čo je, tak poviem to, že nad tristo, alebo dám 300 followerov. Takže nad tristo už sú ľudia mikroinfluenceri, to je tak do 10 000, takže od 300-10 000 sa im platí rovnaká suma, keby ste chceli vedieť.
Peťo
Dobre, no je taký aj akože oficiálny rebríček, ale ten je teda samozrejme globálny a ten hovorí o tom, že sú, že mega influenceri to sú, že 1 000 000+, takí sú na Slovensku naozaj, že na prstoch jednej ruky.
Gabo
Kto napr. koľko 800.
Peťo
Queen má akože k miliónu, Gogo má na youtube cez 1 000 000.
Gabo
Ok, ale on nemá asi len Slovákov.
Peťo
Áno má aj Čechov, asi Sajfovi, keby sme zrátali jeho kanály, asi ten prienik bude cez 1 000 000, čiže sú takí, že naozaj na prste jednej ruky by sme ich asi zrátali. Potom sú už makro influenceri, to je, že stotisíc +. Potom sú, že mikro, to sú desaťtisíc + Gabo, nič v zlom a potom sú tzv. mili alebo nanoinfluenceri a to sú, že od 1000 a je to, od 1000 že tisícka sa berie, že asi ten človek presvedčil štatisticky relevantnú skupinu a bohužiaľ tristo nie je tá štatisticky relevantná skupina.
Gabo
Ale si videl, čo som spravil tento týždeň, že som sa odfotil s Adelou a povedal som Adele, že nech ma prezdieľa, a nech ľudia dajú follow, vieš, koľko mi pribudlo foollowerov.
Peťo
47.
Gabo
Presne si, to si ako vedel.
Peťo
Vážne.
Gabo
34 a ja som to rátal.
Influencer, ktorý je v niečom dobrý…
Peťo
Ja ich ešte delím jedným spôsobom a ja ich delím na tých, ktorí niečo reálne vedia, čiže sú influenceri, ale preto, lebo sú dobrí v niečom, hej a naozaj teraz neznevažujem, môže byť naozaj dobrý mejkap artist, hej, že naozaj v niečom je dobrý, a preto ľudia sledujú toho človeka a zaujímajú ich názory, dobrý v autách, vieš, dobrý v elektronike, hej, že sa vyznáš, a preto ho ľudia sledujú, lebo chcú vedieť, čo si ten daný človek myslí o tej danej téme, aby mňa človeka, ktorý sa tej téme až tak do hĺbky nevenujem, aby ma zorientoval tí, ktorí niečo vedia a potom sú tí, ktorí sa vedia iba ukazovať a celý svoj influencerský život postavili na tom, že fotka spredu, fotka zboku, fotka na špúlené pery, fotka pod palmou, fotka pri aute, ktoré mi nepatrí, ale chcem vyzerať, že som bohatý, fotka na jachte, ktorá mi nepatrí, ale práve teraz kotvila v Komárne, tak som sa tam išiel nafotiť. Chápeš ma, že títo sú pre mňa totálna prázdna póza, lezú mi na nervy a hlavne sú podľa mňa extrémne nebezpeční pre mladých ľudí, pre deti. Budujú v tých deťoch pocit, že toto je úspech a že toto je reálny život a že toto sú sny, za ktorými sa má ten človek hnať, že kde sa okúpem tento týždeň, akým autom budem jazdiť tento týždeň a akými stodolárovkami sa budem ohadzovať.
Gabo
A ty si kedy tak zostarol Peťo, ty máš koľko rokov. Ty máš viac ako 40, že?
Peťo
Vieš čo, nemám viac ako 40, nemám. Nemám, ale mám 3 deti môj zlatý.
Gabo
Okej Peťo, ty si marketér a takýto 1 akože pseudoinfluencer, ako to nazývaš.
Peťo
On je skutočný influencer, ale je to pseudovzor.
Gabo
Dobre pseudovzor má 50 000 followerov, ktorí naozaj followujú, majú radi atď. O, čo je horší v marketingu, ako (???), no to je, keď má tvoj produkt, keď tá cieľovka je cieľová skupina pre tento produkt a on ho použije tak a čo.
Peťo
Nič. Súhlasím s tebou ako cynický marketér, máš teda, že ja ako cynický marketér ti dávam úplne za pravdu, že áno, pokiaľ tí ľudia od neho ten produkt zoberú, kúpia, zvýši mi to tržby, je to výborný marketingový nástroj. Ja som len chcel v podstate jednoducho zakončiť, ako sa delia influenceri a že ja ich v tepne delím na tých, čo niečo vedia a tých, čo sa vedia len ukazovať a ty zase tu sa do mňa navážaš, že som starý, tak prepáč, že si to myslím.
Gabo
Máš pravdu, že naozaj, že a to je zase podľa mňa, posuniem to ďalej, že ja, čo si myslím, že je zlé v tom influencer marketingu, že ich delíš práve podľa toho, koľko majú followers, že tento má 100 000, ten je pre mňa dôležitejší, lebo má 100 000. Ak je nejaký, ktorý má 10 ale nehovorím, že to musí celok, ale má 10 naozaj kdesi v histórii, ktorí sú pre vás dôležití alebo 300 presne tak, ja tam ako že ľudí kruh ľudí, ktorí sú fakt, že normálne, že dôležití ľudia ma followujú, fakt dôležití ľudia.
Peťo
Ty keď po tejto pizóde nedostaneš aspoň jednu platenú spoluprácu, tak sme to nahrávali zbytočne.
Gabo
No, kokos to by bolo.
Peťo
Majú aspoň 10.
Gabo
Majú nejakých tých, že dobrých followerov, že dôležitých cenných folowerov, tak je to veľakrát omnoho pre tú kampaň dôležitejšie ako tých 100-200 tisíc, ktorí pre teba nie sú takí dôležití tzn. že čo je pre mňa dôležité je a čo hovorím aj teraz tým našim klientom je, že nepozerajte sa, koľko ste mali zásah, či bol to 100-150 000 pozrite sa, že či ten zásah boli tí, ktorí ste chceli zasiahnuť, lebo aj toto je veľmi dôležité v influecering marketingu.
Peťo
Každý rok vychádza rebríček, volá sa Hviezdy internetu, vydáva to Forbes. Podľa mňa je to veľmi veľmi zmysluplný, veľmi racionálny rebríček. Nehovorím, že by tam niektorí nemali byť vyššie a niektorí nižšie a niektorí tam nechýbajú a niektorí tam nie sú navyše, ale ako generálne zorientovanie a my to vždy klientom ukazujeme, keď to vyjde, že okej, tak tu sú tí, čo majú najviac, ale najviac nie je to merítko presne, ako si to povedal. Čiže keby som to povedal, keby som teraz zacitoval ten forbsácky rebríček aktuálny z 2021, tak najlepší influenceri na Slovensku volá sa to IP Score, čiže je to, že akú majú dôveryhodnosť, verzus zásah, verzus obľúbenosť, hej, že také akože merč všetkých tých údajov najlepší podľa Forbesu sú, že Maroš Molnár, ktorý má, že desiatky tisíc followerov na Instagrame, nie stovky a je jednotka na Slovensku podľa Forbsu, potom je, že Dejepis inak a potom je, že Juraj vie, hej toto je, že top trojka. Oni naozaj nikto z nich nie je ani len makroinfluencer, z toho môjho rakingu, čo som dal a napriek tomu sú top pre spoluprácu s firmami.
Gabo
A tam to podľa mňa to kľúčové, čo je,že podľa čoho je ten rebríček zostavený je, že ako vedia, aký majú vplyv na tých svojich folowerov v tej téme, čo robia, áno ten myslím, že Rasťo Chvála sa volá, čo robí auto..
Peťo
Máš pravdu, a to sú napr. podľa dôveryhodnosti, tam som zase zoradení inak a tam napr. je presne, že Rasťo Chvála je podľa mňa, že fantastický influencer z pohľadu toho, že mu veríš, keď to auto otestuje, že to urobil najlepšie ako môže a že jeho názoru môžeš veriť a zase samozrejme, že ho nesleduje 1 000 000 Slovákov, lebo 1 000 000 Slovákov sa na Slovensku do hĺbky o auta nezaujíma, ale tých pár desiatok možno stoviek tisíc, ktorí nakupujú autá na základe odporúčania, tak tých on má alebo ich čoskoro bude mať.
Gabo
A teraz ti poviem ďalšiu hlbokú myšlienku, ďalšiu hlbokú myšlienku, že aj tí ľudia, že predstav ja sa o autá nezaujíma fakt, viem že majú 4 kolesá, ale keď si idem kupovať nové auto, idem za človekom, ktorý sa tomu rozumie a to je ten poslucháč, čo Rasťa chváli.
Peťo
No ale o to ide, že pred sociálnymi sieťami to bol tvoj kamarát, ktorý má autoservis, chápeš? Mali v paneláku a ty sa ho opýtaš, že ktorému chodia najmenej pokazené a ktoré by si on kúpil. Dnes okrem tvojich kamarátov, lebo nemôžeš mať kamaráta na každú tému na svete, si pozrieš influencerov, ktorým veríš a veríš im v tej téme, a to je dnes napríklad Rasťo Chvála pri autách.
Gabo
Ale ja by som si toho influencera ani nepozrel, a len ti hovorím, že aj to publikum, že povedzme príklad, že ovplyvní 20 000 ľudí, ktorí ho pravidelne sledujú a tých 20 000 ľudí, ovplyvniť ďalších x desiatok tisíc ľudí, ktorí sa pýtajú tých odborníkov, lebo to sú tí, ktorí pozerajú Rasťa Chválu, to som chcel povedať.
Peťo
Beriem a máš úplnú pravdu. Ešte len dokončím ten Forbes, že napr. Podľa povedomia ten rebríček vyzerá úplne inak. Povedomie znamená, že sú všeobecne známy, čiže je to taký možno ma Forbes opraví, ak sa k tomuto niekedy dostane, ale že sú to podľa mňa taká kombinácia, že influencer, ale aj celebrita hej, že sú naozaj, že všeobecne známy a navyše majú aj ten ten vplyv na internete a to poradie je Evelyn, Pyco a Petra Vlhová, že to sú, že úplne iní ľudia ako zoradení podľa dôveryhodnosti a iní ako zoradení podľa celkového toho IP Score. Ale dáva to zmysel, lebo nie sú kvázi, tú značku nemajú vybudovanú iba na sociálnych sieťach, ale keby v širšom mediálnom povedomí. Ale keby som bol ako keby jednoduchý marketér, ktorý si povie že..
Gabo
Čo nie si .. samozrejme.
Peťo
No však to je jasné, inak by som to nehovoril a povedal by som si, že jediný môj parameter je, čím viac zasiahnem a je mi jedno koho a je mi jedno v akej téme, no tak pôjdem podľa najväčších. Vieš a zase ja musím tú Queen proste spomínať. Veľa akože marketérov sa ulakomí na to, že kokos však ona má, neviem, koľko 800 000 foollowerov, veď niečo to musí urobiť, však tak obrovské číslo, ja sa zapojím do tej hry o ten jej strieborný Mercedes, budem 1 zo 65, o ktorých ona prikáže followovať. To, že má follownú ľudia len kvôli tej súťaži zajtra má odfollownu a všetci ostatní si budú ťukať na čelo, že či som totálne padnutý na hlavu, že ja s mojím akože neviem, čo chcem dať nejakú úplne mimo veternými turbínami. Spolupracujem akože s influecerkou Queen. Chápeš ma, že podľa mňa a to je 1 veľká téma, ktorú chcem hneď otvoriť, že podľa mňa spoluprácu s influencerom treba veľmi dobre zvážiť, lebo ti môže v pohode aj uškodiť.
Gabo
Súhlasím, ale teraz ja budem akože na strane obhajcu Zuzky, lebo ty ako marketér musíš rozlišovať, že čo je tvoj cieľ tej kampane. Áno, či chceš ľudí informovať, použijem Brand awareness zvyšovať alebo chceš ľudí presvedčiť, aby niečo spravili a keď je tvojím cieľom, že ty chceš fakt len zvýšiť Brand awareness ty chceš, aby ľudia, že haló moja značka existuje tak tie počty tej Zuzky osemstotisícové môžu ti byť veľmi dobré, nič nekupujte.
Peťo
Keď dá storku o tom, že napr. použila alebo vyskúšala môj produkt alebo moju službu, ale keď ona urobí súťaž, že podmienkou súťaže je followní týchto 27 profilov, daj tam komentár, daj mne kommentár, otoč sa 3× okolo vlastnej osi, zavolaj máme a potom daj enter, chápeš, čo to mne ako značke prinesie. Prinesie mi to iba tých ľudí na jej profile, ktorí chcú súťažiť, je im jedno o čo a na druhý deň po súťaži odfollownu tvoj profil, to je všetko.
Gabo
Ty musíš Zuzku využiť ako bilboard, normálne klasicky bilboard, ktorý vieš, že áno 800 000 ľudí si to pozrie ako na bilborde, na jej profile, bum, drbneš tam nepoviem to svoju reklamu a proste, ale to, že by ona tých ľudí svojich presvedčila o tom, že majú nejaký tvoj súhlasím, že to je veľmi málo pravdivé.
Peťo
Dobre, tak dobre tak potom takýchto megainfluencerov, ale môžeš naozaj používať iba na ten masový zásah, no chápeš, že ukážem to všetkým a budem dúfať, že teda videl to aj niekto správny.
Gabo
No však, keď si vezmeš, že teraz nemenovaná značka, ktorá neviem, čo robí s telefónmi, ale do donesie ti ich ako nové na YouTube, čo urobila, no zaplnila YouTube na 3 mesiace (???).
Peťo
To ani tí influenceri, nevedia vysloviť.
Gabo
Raz chlapi, raz chlopi, čo urobili, zaplavili internet a podľa mňa len to, že aby si ja som si zatiaľ nič nekúpil od (???), ale viem, že existujú, dneska sa o nich bavíme, lebo urobili dobrú BBrand awarenessovú kampaň.
Influenceri sú reklamná plocha
Peťo
Dobre, zhodli sme sa na tom, že influenceri sú naša akoby reklamná plocha, sú médium, hej na tom sme sa zhodli. Problém, ale je, čo určite by som sa tomu chcel chvíľku venovať, že naozaj tí influenceri môžu aj tvojej značke poškodiť, pretože sú to šibnutí, pochabí veľmi neriadení ľudia, ktorí majú svoj vlastný život, svoj vlastný štýl práce, svoj vlastný štýl fungovania, čiže nie je to tak, že kúpiš si reklamu v Markíze alebo v JOJ-ke a si si istý, že tam nevysielajú porno, teraz to hrozne zjednodušujem, a si si istý, že to spravodajstvo je spravodajstvo a si si istý chápeš, že máš nejakú garanciu kvality toho, kam vstupuješ so svojou značkou, ale predstav si a nie, že predstav si. Vo svete sa veľakrát stalo, že si vlastne najmeš influencera a teraz chvíľku tá spolupráca beží a zrazu ten influencer v Amerike to bolo, že niekto z tímu toho influencera je obvinený sexuálneho akože obťažovania.
Gabo
A to nebol dokonca ten Slovák.
Peťo
Bol to ten Slovák, čo je 1 z najväčších influencerov na svete, zo Slovenska pochádza vieš a teraz ja nechcem posudzovať, či je to dobré alebo zle, ale ty si značka, ktorá celú svoju akože Brand awareness má postavenú na tom, že bojuješ za rovnosť mužov a žien a zrazu nevieš ovplyvniť, že nejaká tretia strana influencer sa správa proti tomu, čo ty chceš svetu povedať, že nemyslí si, že v tomto je to zase také.
Gabo
Tak zase to tu bolo však, keď si mal celebrity v kampani, si si najal herca pred päťdesiatimi rokmi a ten herec potom ja neviem ožratý niekoho neviem zrazil, tak to isté ten istý cace, ale chápem.
Peťo
Lenže tí influenceri sú dnes proste, že 15-17, 25 ročné deti, hej ten herec on vie, že keď niekoho akože ožratý zrazil, tak už si v živote nezahrá. Rozumie, že bola tam aspoň nejaká taká jeho zodpovednosť voči jeho vlastnej práci. Ale influencer, vieš tu sa ukáže, že v mladosti bol neonacista alebo sa ukáže, že bije ženu chápeš, že niečo a teraz vlastne ešte sa polka internetu postaví, že a kto vie, čo je na tom pravdy a však to všetci bijú ženu, prečo ste proti nemu.
Gabo
To sa nejako výrazne nezmenilo Peťo. To, tak fakt bolo vždy, akože tých mal tých fanúšikov tých, avšak tých hercov a celebrít a tak tých obhajovali, to máš to isté ale súhlasím v tom, že dnes je ako kebyže viac, že predtým si mal pár tých hercov, pár tých celebrít dneska naozaj, že máš stovky tisícky tých influencerov a je to pre teba náročné hlavne, keď robíš kampane s viacerými, že máš 20-30 influencerov v kampani, tak teraz akože dozerať, že čo tam oni píšu presne a ako sa správajú, je to takmer nemožné a je to riziko, súhlas.
Peťo
Už sme vlastne došli do momentu, kedy tí influenceri nie sú nejaká veľká novinka. Chápeš, že už sú tu proste, že ja neviem 10 rokov a viac, že si vlastne hovoríme, že sú tu tí starí dobrí influenceri, ktorí to ešte robili poctivo a točili a strihali a mysleli to vážne a vieš a že naozaj to bolo akože ich povolanie a dnes tie deti s mobilom v ruke, ktorí niečo dajú na TikTok, ani ich neni vidno, ani ich neni počuť, počkaj, ja sa pýtam, ja sa pýtam však úvaha, čo. Môžem mať úvahu?
Gabo
Môžeš.
Peťo
Že podľa mňa normálne sme v prvej fáze akože výmeny generácií influencerov.
Gabo
Ja som ťa chcel hejtiť, ale keď si povedal tú poslednú vetu, že fakt, že ten Peťo asi má pravdu. Beriem asi to tak bude, ale vôbec si nemyslím, že to je zase negatívny trend, zase tí mladí to pokazia a tí starí influenceri sú noví.
Peťo
Chápeš, že presne ja, keď si povedal, ja neviem, že došiel nejaký štýl hudby, ja si pamätám.
Gabo
Vieš, ako keby si opisoval nejaký Beatles.
Peťo
Tak dobre, tak Beatles, keď došli, hej a môj otec mi hovoril jak to tu vyzeralo, že to je proste koniec sveta. Chápeš, že po tom jazze, swingu a tak hej a proste, že Beatles a teraz akože a teraz tu elektrická gitara a bubny do toho neviem čo, hej, asi sa tak akože sa tak romanticky vracal. Teraz Beatles je totálna klasika, aj ešte všetci 50 rokov po nich už sú totálna klasika a dnes je úplne nový štýl hudby a všetko. No ja tým chcem povedať, že nie sú, že noví, zlí, starí, dobrí, ale že uvedom si, že boli tí, ktorí to točili, strihali scenáre. Vieš, normálne všetko a dnes priemerný influencer sa akože cvakne alebo sa natočí na TikTok, trošku to tam akože ešte pipne, niekde sa vylepší a zavesí, že nie je to horšie len akože normálne prichádza, že nová vlna, nová generácia influencerov.
Gabo
Ale prichádza preto, lebo podľa mňa tento obsah tí ľudia chcú konzumovať.