Kamera + telegram = Instagram
Gabo
Ja si pamätám ten príbeh a ako Instagram vznikol a zabudol som ako sa volá ten majiteľ, možno to tam nájdeš niekde v podkladoch, ale to nevidím teraz úplne dobre, ale on išiel po pláži a urobil si fotku, vieš ako býva ten západ Slnka alebo také niečo, neviem ako sa to volá, že fotografická hodinka alebo také niečo, keď zlatá hodinka, no a on sa odfotil a proste mal strašne dobré svetlo a potom, keď došiel domov, tak si hovoril, že škoda, že keby každá fotka, čo mala také také dobré svetlo, ako je tá zlatá hodinka a vtedy ho napadla, neviem, či je to jeho priateľka alebo jeho, že pozri aký filter, ty si vieš na hociktorú fotku, kedykoľvek si a tak vznikol vlastne Instagram, lebo keby každý mal nápad, že urob apku, kde dávaš fotky, ale on bol prvý, a preto Instagram prerazil práve vďaka tým filtrom, že si vedel ako keby tie fotky prispôsobovať a to bola tá kľúčová (???) na začiatku tá výhoda Instagram preto bol taký úspešný.
Peťo
Znie to krásne neviem síce, či je to pravda. Ja tu mám úplne inú históriu napísanú. Hej ale nápad mohol byť vtedy, lebo ja hovorím už o prvej fotke, ktorú zavesili na Instagram a bola to fotka majiteľovho psa Kevina, ale asi to bolo teda v tom filtri zapadajúceho Slnka. Čiže prvá fotka bol pes a keď sme pri tom tak, čo myslíš, aká je najčastejšia fotka jedla, aké jedlo je najčastejšie zverejňované na Instagrame.
Gabo
Podľa mňa nejaký Burger?
Peťo
Burger nie, ani v top trojke neni.
Gabo
Ty brďo, tak ja neviem, neviem také, že Američania väčšinou sú tam, tak to bude nejaká Ázia, nejaké suši?
Peťo
Suši je dvojka.
Gabo
Fakt, ale to musí byť také jedlo, pri ktorom si akože si frajer, že si si to objednal, že si ako taký posh, takže suši, čo ešte býva také neviem.
Peťo
Trojka je steak, to by sedelo to tvoje definície.
Gabo
A prvé neviem povedz mi.
Peťo
Pizza.
Gabo
A s pizzou to je také, že lenivé. Také štatisticky, keďže všetci jedia pizzu.
Peťo
Čiže len toľko na úvod nejaké zaujímavosti, ináč vieš, čo znamená, že Instagram, že ako prišli na ten názov?
Gabo
To fakt neviem.
Peťo
Skús si to rozobrať tie 2 slová.
Gabo
Insta, gram, akože instant ako instantný moment.
Peťo
Daj si instant kamera.
Gabo
Okej, gram neviem.
Peťo
Telegram. No, lebo je to, že veľmi rýchle ako telegram poštou chápeš, prišiel ti akože v priebehu sekúnd.
Gabo
Telegram. To som aj zabudol, že také existovalo.
Peťo
No presne, čiže instant kamera + telegram je Instagram, ale pôvodne sa tá sieť mala volať, inak mala sa volať Coudname, ale zmenili názov ešte pred vydaním, čiže už to vyšlo ako Instagram. Máme za sebou teda Facebook, ten sme rozobrali. Myslím si, že celkom tak akože slušne, tam sme sa dotkli Instagramu, ale iba na úrovni teda, že Facebook firma alebo teda teraz už Meta ho kúpila za jednu miliardu dolárov, bolo to v 2012. To, čo je zaujímavé, že v čase, keď ho kúpili, tak Instagram mal iba 30 000 000 používateľov iba a iba preto, lebo dnes ho používa viac ako 1 miliarda používateľov, čiže ten obchod sa im určite vyplatil, a keďže som si opäť robil prípravu, tak viem, že na Slovensku ho používa asi zhruba 1 000 000 alebo 1,1 milióna Slovákov, čiže tiež je to veľmi veľmi relevantný nástroj, či už na reklamu alebo aj na akýkoľvek typ komunikácie. Tým, že robíme obidvaja v marketingu, v komunikácii, tak poďme sa povenovať aj tomu. My teda Instagram, ako agentúra naozaj používame veľmi aktívne, či už náš interný na sofpromu, ale aj pre našich klientov. Je to u nás vždy taká dvojka vždy ako kebyže Facebook je tam masa tak, ako sme hovorili aj v tom prvom diely, že možno nemá moc úroveň a možno teda tam nie je úplne ľahké, ale stále tá hlavná masa je tam, hej tie 3 000 000 Slovákov sú tam a tá dvojka je vždy k tomu Instagram, hlavne v prípade, že chceme zacieliť na na ľudí vo veku, poviem 18 až 35 rokov, že to je dnes taký core instagramu a ešte s takým úsmevom hovoríme, že prípadne, ak chcete zacieliť na mamičky na materskej alebo inak povedané aj iné mladé ženy, tak tie sú tam veľmi veľmi hojne zastúpené.
Gabo
Tak celkové neviem, štatistiky nemám, možno ty máš, ale také nejaké akože pozorovania predpokladám, že na Instagrame prevažujú skôr akoby ženy nad mužmi výrazne.
Peťo
Áno, prevažujú aj globálne aj na Slovensku a 25-34 roční tam tvoria vlastne tretinu, čiže nie sú to už ako keby tie úplne, že deti hej, ľudia, ktorí Instagram až tak nepoznajú, nepoužívajú, tak sú náchylní si myslieť, že tí 5-roční z Facebooku odišli na Instagram, nie 15-roční už aj z instagramu odišli, tí už sú dávno na TikToku.
Gabo
Čo sa nám keby často stávalo alebo často musím vysvetľovať nielen klientom, že nie je to isté ako Facebook z pohľadu obsahu, tzn., že ten obsah, ktorý vyprodukujete na Facebook, tak veľa ľudí má tendenciu, však to šupneme na ten Instagram a aj tú kampaň zapneme na tom Instagrame, však je tam iná cieľka vieme, ale však obsah máme vytvorený a toto je akože častá podľa mňa, že ten Instagram predsa len funguje dosť inakšie, ako zjednodušene, nepovieš na pekných fotkách, ale je to viac o tej vizualite.
Peťo
Ale je to tak, je to na pekných fotkách, hlavne v tom fíde. Však dôjdeme, prídeme aj k tomu samozrejme, že aké všelijaké formáty tam sú okrem pekných fotiek. Ja napr. klientom hovorím, že všetko, čo dáme na Instagram v pohode môže ísť na Facebook, ale skoro nič, čo dávame na Facebook, nesmie ísť na Instagram.
Gabo
Hej, to je múdra rada.
Peťo
A zdá sa, že väčšina to pochopila a tí, čo to nepochopili, tak s tým už nespolupracujeme. Takže.
Gabo
Ty si takýto striktný na klientov.
Peťo
Ešte nie som, ale väčšinou si potom nerozumieme aj v iných veciach a toto býval len taký jeden indikátor. Takže čo sa týka marketingu, naozaj tam triafame viac ženy, skôr taký ten mladší a stredný vek, či naozaj do tých tridsaťpäť rokov ± a potom tých starších ako tridsaťpäť, čiže z tvojho pohľadu my starí ešte stále to napríklad používame.
Gabo
Za 3 týždne mám aj ja 35, takže bacha.
Peťo
OK, výborne, podľa mňa, keď toto pôjde von, tak už budeš mať aj, už to bude. Tak akoby tí starší samozrejme aktívni na Facebooku primárne. Každú sekundu na Instagram ľudia zavesia 1000 fotiek, každú sekundu neohúrilo Ťa to. Nevadí.
Gabo
Pri vyše miliarde užívateľov.
Selfíčka na Instagrame
Peťo
Jasné a schválne, že aký typ fotiek je naj naj akože používanejší alebo teda najfotenejší.
Gabo
No jasné, že selfíčka podľa mňa selfíčka, inak to celkom ma zaujímalo, že či tie selfíčka boli akože v móde ešte aj akoby alebo Instagram priniesol ako keby éru selfíčok, že či.
Peťo
Pokiaľ ja viem, tak selfička do toho mainstreamu priniesla Elen, keď moderovala Oscarov a sponzoroval to Samsung a to bol vlastne prvý rok, keď vlastne si urobila ako keby selfie.
Gabo
Ja si pamätám tú fotku s tými hviezdami.
Peťo
So všetkými hviezdami. Vtedy to nabralo ten, že totálny, ja neviem, ktorý to bol rok, vôbec to bolo podľa mňa 10 rokov dozadu, neviem 8, neviem, ale akože vtedy to bolo, že toto je selfie a odvtedy si to vlastne sa to masovo. Ja to tak vnímam pocitovo, že vtedy sa dostalo do mainstreamu.
Gabo
Keď si sa chcel odfotiť predtým sám seba tak jak, tiež si si spravil selfie..
Peťo
Tak to bol autoportrét. Stáva sa z toho trend, dovtedy to bol iba akože ľudia s poruchou narcistickou poruchou osobnosti a teraz už to robia všetci. Presne tak, čiže selfíčka sú absolútne dominantné, mimochodom momentálne ich je na Instagrame 290 miliónov.
Gabo
Selfíčok. Tiež výrazne k tomu prispievam.
Peťo
Chápem, čiže dobre a keď sa ešte vrátim k tým formátom, čiže áno, ten feed je naozaj o pekných fotkách na tom sa nič nezmenilo, takmer nikto si nečíta vlastne tie popisy tých fotiek alebo teda možno si niekto rozklikne, ale tá fotka musí byť to primárne, čo zaujme. Potom prišli storky, ktoré samozrejme Facebook ako majiteľ Instagramu ukradol zo snepchatu a Instagram bol 1 z prvých platforiem, kde sa storky uchytili a dnes sú storky na Instagrame, treba povedať, že najrýchlejšie rastúci a absolútne najrýchlejšie rastúci Content sociálnych sietí na svete všeobecne. Storky používa myslím, že polovica polovica používateľov Instagramu, niekde som mal áno, päťsto miliónov ľudí denne sleduje storky.
Gabo
No a podľa mňa to mení ako keby štýl konzumácie toho obsahu, tak ale jednak to, že zrazu nescrolluješ zhora nadol, ale scrolluješ z ľava do prava a však pozorovaním, akože sleduješ, tí ľudia fakt akože dneska tie storky úplne, že výraznejšie dominujú nad tým timelinom.
Peťo
Čiže pridal storky, no a samozrejme, keď prišiel TikTok, tak pridal ešte rils, čiže krátke videá, ktoré sú zase na inom mieste, ale je to taký ten pravdepodobne algoritmus, je viac ten contentový, nie ten ingeachmentový, ako sme sa o tom bavili pri TikToku, čiže naozaj snaží sa do toho instagramu akoby snaží sa ten Instagram Facebook týmto spôsobom omladiť a zatraktívniť pre tú cieľovku, pre ktorý úplne ten základný pohľad iba tie, že pekné fotky by nebol dosť.
Gabo
No ale fungujú tie rilsy, lebo viem, že im dáva celkom organický zásah. Presne mi tam (???) klasická stratégia, že ľudia dávajte to, ja vám dám za to väčší dosah a myslím, že to funguje reálne, že tie akokeby tie rilsy sa chytili, že to ľudia používajú, ako nemám k tomu žiadne čísla, len tak pocitovo.
Peťo
Čísla nemám, ale pocitovo si myslím, že sa chytia, že sa ešte chytia. Zatiaľ ja sám chodím po klientoch. Aj minulý týždeň som mal jedno také stretnutie, kde som vlastne vysvetľoval, čo sú rilsy a čo je TikTok, lebo však rilsy sú len TikTok na Instagrame. Ako vznikajú, že tam naozaj nejde o nejaký super nápad, ide tam o dobrú hudbu, o 1 fórik, hej, že je to úplne iný typ, ako keď si chystáš tú INSTA fotku dobre, že nie 3 dni alebo storku, ktorá zase zachytáva nejaký aktuálny moment, tak toto je videjko, ktoré má mať nejaký 1 nápad, ale je to naozaj, že spotrebný obsah hej, že vydáš to 2 dni to akože preletí internetom a
Gabo
Potom už taká videostorka.
Peťo
Trošku viac ako videostorka, väčšinou to býva strihnuté, väčšinou to akože nastrihané a väčšinou to býva s dobrou hudbou, ale hej ako hľadajú sa v tom, len keď si sa pýtal, či to funguje. Dáta nemám, ale určite to funguje lepšie ako storky v Messengeri chápeš. Kto si, kedy v živote pozeral storky v Messengeri, no nikto nikdy, no sú, aj vo WhatsAppe. Chápeš, čiže oni to tak robia, že dajú všetko všade a čo sa, kde uchytí, tak funguje. Vieš storky boli aj v Linkedine, akurát, že už ich po roku vypli hej.
Gabo
To som ani nestihol zachytiť.
Peťo
No presne tak ale bol to iba rok a pol, chápeš.
Gabo
Však to si dáme niekedy nabudúce.
Peťo
Dáme si no. Čiže oni dajú všetko všade a potom, keď niečo nefunguje, tak to vypnú a normálne sa ide ďalej, ale ja si myslím, že tie rilsy to dajú hej, že keď už si v tom v tom prostredí v tom (???) Instagramu, tak aj tie rilsy vyskúšaš. Ja by som sa tu to ale chcel trošku priznať, takto súkromne. Mňa, keď sa niekto opýta, že ktorá sociálna sieť je podľa mňa najhoršia z pohľadu spoločnosti ľudstva, smerovania ľudstva.
Gabo
A sme späť.
Peťo
Presne tak, tak ja bez váhania poviem, že Instagram. Podľa mňa nekrúť hlavou ešte, podľa mňa je to najhoršia sociálna sieť z pohľadu toho, aký to má vplyv na deti a na to, ako bežní ľudia vidia svet, teraz mi môžeš oponovať, keď chceš, ja to ešte idem ale vysvetliť.
Gabo
Dobre, ja rozumiem tomu všetkému, čo si povedal, ale keď to porovnáš s Facebookom a teraz a mnoho ľudí z Facebooku utekajú preč práve kvôli tomu hejtu. Práve to, že ten Facebook je taký, že tam niečo nahodíš a hneď sa ti tam nahrnie ten hejt do tých komentárov a ľudia ti znechutia život aj to, že si ráno vstal a ten Instagram je úplne iný, že ten Instagram práve preto, že tie texty sú tam akoby že absolútne nepodstatné, nikto nečíta tie texty a nikto v podstate nekomentuje, tak podľa mňa väčšina komentov od nejakých bottov, čo ti tam akože nahádžu, tak je, že ten Instagram je proste taký, že krajšie miesto na život, že máš pocit, že ako svet je krajší na Instagrame.
Peťo
Presne toto toto Mark chce, aby si si myslel, presne, takže gratulujem, podľahol si propagande. Ja ti teraz vysvetlím, ako to je naozaj. Instagram, je absolútny vrchol povrchnosti, pózerstva a nereality skutočného sveta a to myslím teda smrteľne vážne a kľudne zopakuj, že som starý dedko, pretože Instagram vyvoláva v ľuďoch absolútne falošný pocit o tom, ako funguje svet, ako vyzerá úspech, ako fungujú influenceri, ako fungujú úspešní biznismeni, lebo každý na Instagram sa fotí tak, aby to nejak vyzeralo. Chápeš ide chalan po ulici, oprie sa o náhodne zaparkované Porsche. Ale to je 75 % Instagramu, je takáto póza. Presne takto to je, presne, takto to je a potom tie naše deti a ľudia, ktorí nevedia rozoznať akoby, čo je realita a, čo je póza, sa na to pozerajú a hovoria si, že úspešný človek musí mať drahé auto, úspešný človek sa fotí len pri palme na dovolenke, Úspešný človek má dom za 10 000 000 niekde na pobreží, úplne, že šialené veci sa dejú. Ja som sa rozprával s jednou babou, ktorá kvôli nejakým dvom pošahaným ruským instagramerkám začala trpieť anorexiou, lebo oni sa tam navzájom akože hecovali, že sú tučné a mali tridsaťpäť kilo, chápeš, lebo to je to miesto, kde každý chce ukázať len to najkrajšie zo seba, ale neukazuje všetko a v tomto mi ten Facebook príde oveľa autentickejší, že áno, je tam veľa hejtu, to je samozrejme veľký problém Facebooku, lenže máš tam aj správy z mainstreamu aj alternatívne, máš tam aj fotky z rodinnej oslavy, máš tam aj fotky z dovolenky je to proste megamix tvojho života, hej alebo teda tých životov ľudí, ktorých sleduješ. Na Instagrame vidíš len to, čo si tí ľudia extra dali záležať, aby tam zavesili a zavesili to tam iba preto, aby získali srdiečka,. Tzn., že ten algoritmus v ich hlavách spôsobil, že autocenzúru, čo tam idem dať, koľko to bude mať lajčíkov a nabudúce, to tam ešte krajšie, aby som mal ešte viacej lajčíkov, je to absolútne povrchný pohľad na reálny svet. Poď do mňa.
Gabo
Nejdem do teba, lebo takto, že vážne, že to čo si povedal, ako má nejaký point a nebudem tam teraz hovoriť všetko, čo si povedali je hlúposť alebo nie. Len to podľa mňa výrazne výrazne preceňuješ, tzn., že keby sleduješ le.
Peťo
Ty to výrazne podceňuješ.
Gabo
Podľa mňa to výrazne preceňuješ, lebo ten typ obsahu, ktorý si popísal. Áno, jasné sú tam nejaký pošahaní influenceri, ktorí sa fotia pri cudzích autách atď. Ja, čo teda akože nie som žiadny veľký instagramista, som aktívny možno necelý rok, čo je akože fakt máličko úplne v pohode contine, normálne ako sffolujem tam svojich kamarátov buď zo svojej bubliny, každé úplne normálne akože fotky jasné, každý sa chce vždy ukázať krajší ako v skutočnosti je, jasné, akože tak to máš úplne na každej sociálnej sieti a je to úplne prirodzená ľudská vlastnosť.
Peťo
Ale Instagram ťa do toho núti, chápeš tým, ako je nastavený, ako vidíš ten svet okolo seba. Ja teda Instagram aktívne nepoužívam, naposledy som ho použil, keď som promoval náš podcast. Nech máme aspoň pár poslucháčov, ale čo chcem povedať, že uvedom si to sám na sebe, že dobre nehovorím o storkách. Že storky podľa mňa trošku rozbíjajú, akoby tú umelú krásu, lebo je to naozaj, že teraz sa stalo cvak, pozrite, choďte, kliknite, neviem, čo. Ale, čo dávaš na Instagram, no na Instagram dáš proste najviac (???) fotku s rodinou a z dovolenky a s novým autom. Proste vyťahuješ tých 5 % života, ale to nie je celý tvoj život, to je len 5 % lenže ak si to bude pozerať niekto iný, tak bude mať pocit, že založiť si agentúru v roku 2020 je fantasticky nápad, lebo pozrite ako Gabo fantasticky žije. Chápeš?
Gabo
Pozri si môj profil, asi ho nesleduješ.
Peťo
Nesledujem, ale.
Gabo
Nie akože ja rozumiem, čo hovoríš chápem, že je založený práve na tom, že prezentuješ to pekné, podľa mňa to vychádza z ľudskej nejakej psychiky a keď rodinu osláv rozprávaš sa s ľuďmi alebo si partie s kamošmi, tak o čom hovoríš o tvojich úspechoch, o tom, čo sa ti podarilo a nie to akýsi mal hrozný deň včera.
Peťo
Dobre. Otvoril som si tvoj Instagram, takže fotka pri novej rozhľadni, ako sa tam vyštveral slávnostne. (???) fotka s tvojou dcérou, fotka ako Gabo sa dostal na vrchol nejakého kopca, fotka ako je Gabo v Teleráne. Fotka….
Gabo
Kde si to vybavil.
Peťo
Fotka, ako sa Gabo dostal na futbal, fotka ako Gabo stojí na nejakej vysokej streche a pozerá sa na panorámu Bratislavy. Kokos presne, chápeš, ja nehovorím, že to je zlé. Túto fotka polonahý Gabo pri bazéne, pri palme. Je tam úplne všetko, je tam úplne všetko, čo som hovoril, je tam úplne všetko.
Gabo
Ale je tam no filter, bacha.
Peťo
Úplne všetko, hej, potom tu má akože záložku life.
Gabo
To už ani neotváraj.
Peťo
A záložka life je proste, gíčový západ slnka, chápete, čiže o tom hovorím, že ja ti to nevyčítam, že to robíš, lebo to robia úplne všetci, ale to predsa nie je tvoj život, to je veľmi malý výsek tvojho života a chceš, aby si tvoj followery mysleli, že takto „easy peasy“ žiješ?
Gabo
Ale podľa mňa podceňuješ ľudí, však každý vie, že ten človek si na ten Instagram hodí to, čo je úplne normálne. Každý asi rozumie, že nie každý deň som pri bazéne polonahý pri palmách, ale že normálne chodím do roboty.
61 % značiek plánuje zvýšiť rozpočet na Instagrame
Peťo
Opäť tu mám len nejaké základné dáta 61 % značiek. Toto sú svetové dáta, plánuje zvýšiť svoj rozpočet na Instagrame, čiže Instagram naozaj funguje a ten dôvod jeden z nich je, že 60 % používateľov Instagramu tvrdí, že tam chodia hľadať nové produkty.
Gabo
Hej, nejak to som presne chcel povedať, že proti tomu Facebooku, že kde chodíš, nazvem to presne ako si povedal ty, že možno pošerovať s kamošmi niečo a hlavne sa nahnevať na diskusiách atď., tak ten Instagram som si fakt viac o produktoch. Je to viac o tom, že ukazuješ, viac sú tam podľa mňa náchylnejšie kupovať tie veci a pozerať si.
Peťo
Podľa mňa je ešte fascinujúce, že vlastne kedysi a teraz tu myslím kedysi na úrovni pred desiatimi rokmi primárne ešte ani slovo influencer neexistovalo bolo len youtuber, tí dnešní influenceri boli len na youtube a volali sa youtuberi a boli to gamery a potom postupne teda prešli aj do iných tém, ale dnes, keď sa povie influencer, tak si primárne predstaviš človeka na Instagrame, hej, že to je podľa mňa obrovská otočka. Samozrejme že tí youtuberi stále sú a influenceri sú aj na TikToku a sú aj na Facebooku, ale takým tým akože benchmarkom pre influencera je dnes podľa mňa Instagram primárne.
Gabo
Hej súhlasím.
Peťo
Lebo tam vie ako keby pekne ukázať tie spolupráce presne, že fotka pekné video, storky jedno s druhým.
Gabo
A podľa mňa teda lepšie funguje organika tzn. že keď chceš byť influencer a chceš na niečom vyrásť, tak rastieš na organike, samozrejme platíš si kampane a z tohto pohľadu ten Facebook je taký, že tam akoby veľmi ťažko, keď začínaš z nuly vyrastieš a na tom Instagrame je to jednoduchšie práve cez tie pekné fotky a ďalšiu tému, ktorú som sa chcel spýtať, spravte hashtagy, že lebo ja mám pocit, že to nefunguje, že ako instagram tých hashtagov kedysi bolo, že čím viacej hashtagov tým tým viacej coca-cola alebo ak to bolo. Adidas tým viacej Adidas, ale povedz mi nejako akože úprimne, že z tvojej skúsenosti, lebo každý klient samozrejme chce, ako hoďte tam aspoň 10 hashtagov, ja neviem, čo. Neviem, pozerajú si ľudia hashtagy, akože pozerajú si obsah takých hashtagov?
Peťo
No pozri, 2 pohľady. Jeden pohľad dátový. Zase globálne dáta hovoria, že pousty, ktoré majú aspoň 1 hashtag, získajú 12,6 % viac ingagmentu, čiže laikov, komentárov ako tie bez hashtagu a ten druhý pohľad môj osobný. Ja si myslím, že Instagram na rozdiel od Facebooku stojí a padá na hashtagoch, že on je naozaj ako keby postavený, už od začiatku bol postavený na hashtagoch. Facebook teraz hashtagy dorobil iba pred pár rokmi, aj tak ich poriadne nevie indexovať, nevie, čo s nimi, no a ten dôvod je presne v tom, že jedna vec je akože spôsob používania Instagramu, že je to používanie, že followujem nejaké značky alebo nejakých ľudí, lebo sa mi páči ich content, ale ten druhý spôsob je, že okej chcem sa teraz venovať nejakej téme, ja neviem hra na gitaru, vymýšľam si, no tak dáš hashtag gitar a podľa toho hneď akože veľmi rýchlo uvidíš užitočný obsah, že to, že ty tak nepoužívaš Instagram ešte neznamená, že to nie je veľmi dobrý spôsob, ako nájsť nový obsah.
Gabo
Podľa mňa si zaspamovaný, lebo ten hashtag gitar ti tam hodí akože hocikto pri hocičom aj pri západe Slnka, že máš v ruke gitaru, ale tebe to vlastne nič nedá, že nájsť ten správny hashtag.
Peťo
Dobre, podľa hashtagu máš najlepšie príspevky, aj najnovšie príspevky a tie najlepšie už asi na slovo gitar nebude to najlepší príspevok, bude to najlepší príspevok na slovo sunset. Vieš.
Gabo
Chápem.
Peťo
Že ja si myslím, že hashtagy sú absolútne kľúčová súčasť Instagramu a súhlasím, že ich tam treba dávať zase pri hashtagoch klientom hovoríme 2 poučky. Tá prvá je skúsme sa ako keby dostať do hashtagu, ktorým má nejaký svoj vlastný ťah, hej, že ľudia ho reálne vyhľadávajú, ľudia ho používajú a potom je ten druhý, že kľudne si vyrobme vlastný hashtag, pokiaľ ľudí naučíme, že my pod týmto hashtagom fungujeme, čiže nejaký kampaňový hashtag alebo hashtag firmy a pod. Mimochodom najpoužívanejšie hashtagy na Instagrame sú love, Instagood, my, cute a follow. Ináč, keď si ich povieš naraz, tak je to taký štandardných päť hashtagov pod Gabovou fotkou.
Gabo
Ja práveže nepoužívam, ale vidím, že začnem teraz.
Peťo
Gabo bude mať love, my, cute, follow. No a potom druhý druhý dôvod, prečo robiť hashtag, je samozrejme ten, že aj keď vo veľmi malej miere, ale stále ten Discovery, ako keby model funguje Discovery contentu a toto je spôsob ako on vie, že ti má niečo odporučiť, že keď prídeš na ten exporrfit na úplne na začiatok Instagramu nie do svojej nástenky, tak on ti tam má ukazovať veci podľa toho, čo si videl v minulosti a čo si videl v minulosti on vie po A) alebo číta fotky ako umelou inteligenciou, ale po B), aké hashtagy sa tam používajú, čiže určite to nie je na škodu a akože najhoršie, čo sa môže stať, že to neurobí nič, ale my teda klientom určite hashtagy dávame a dávame ich určite viac ako 1-2.
Gabo
No ja chápem len podľa mňa ten problém, ako to vnímajú. Ľudia je, že vytvorím si vlastný hashtag a ľudia si akože budú sledovať. Teraz firma príde a poviem vám najlepšie, ja neviem, jogurty predávam, tak bude najlepší jogurt, je môj alebo nie nejaký hashtag a to sa nikto nebude pozerať, ako je hashtag najlepší jogurt na Slovensku.
Peťo
Súhlasím. Na druhej strane my to napríklad robíme vtedy, keď vyhlásime súťaž hej, že chceš mať úplne odlíšiteľný hashtag, tak nejaký najlepší jogurt, ktorý doteraz použilo 5 ľudí za celú históriu, tak povieš ľuďom dajte storky s hashtagom najlepší jogurt alebo dajte príspevky a tebe sa to pekne ukladá do search vyhľadávania a potom z nich vieš žrebovať alebo vieš im poslať nejaké semple za to, že to použili.
Gabo
A čo pomáha tebe ako agentúre, že sa v tom lepšie vyznáš.
Peťo
Áno určite ale aj ľuďom, že vedia kam sa zapájajú. Najsledovanejší instagramový účet patrí vieš komu?
Gabo
Ronaldovi.
Peťo
To je dvojka kámo. Fakt si tesne.
Gabo
Ja som veľký fanúšik.
Peťo
Fakt?
Gabo
Hej, hej.
Peťo
Dobre, no najsledovanejší patrí Instagramu samotnému 446 miliónov followerov a Ronaldo 367.
Gabo
Jé super.
Peťo
Už má možno 370.
Gabo
Vieš čo, keď keď došiel do Manchester United, ktorého som náhodou tiež fanúšikov. Áno, ale nechaj to tak, keby sledoval viac môj Instagram, tak vidíš, že som tam aj bol, ale pointa je, že keď tam došiel, tak viem, že Mancherstvu narástli fakt akože jeho profil Manchertsvu narástol desiatky miliónov, keby followerov.
Peťo
Čiže tie top profily majú teda stovky miliónov. Slovenská realita je taká, že už pár desiatok tisíc je, že wau hej, že to sú na Slovensku naozaj považovaní za stredne veľkých influencerov z pohľadu Instagramu a cez 100 000 je naozaj, že na slovenské pomery veľmi veľké číslo, ale aj logicky, keď používa Instagram 1,2 milióna, tak má 10 % celej bázy, je vlastne naozaj obrovské číslo z pohľadu podielu na trhu, čiže to je ešte možno dôležitá informácia a potom samozrejme všelijaký fejkový nakúpený foloweri, jedno s druhým, čo sa dá robiť aj na Instagrame. Treba si na to dávať veľký pozor, lebo počet folowerov ani zďaleka nie je všetko. My, keď robíme marketingové spolupráce s influencermi, tak si vždy necháme urobiť print screen toho konkrétneho zásahu ešte aj pred spoluprácou. Čiže vidím, že má napríklad 50 000 foollowerov ten influencer a opýtam sa ho, nech mi pošle posledné tri storky print sreen zásahu, nech mi pošle dáta zásahu organického príspevkov, a to vždy ukazujeme klientovi predtým než nadviažeme na spoluprácu, lebo nakúpiť followerov je super, podľa mňa tiež sa k tomu znížiš, keď nebudeš tou tristovkou spokojný dlhodobo.
Gabo
Rozmýšľal som už nad tým.
Peťo
No však presne, ale nemá to žiaden reálny efekt okrem tvojho osobného ega.
Gabo
No a hlavne to ako ťa potom hodnotí spoločnosť, lebo samozrejme.
Peťo
No a sme späť. Ďakujem, že si uzavrel kruh, takže ach chcete, aby vás spoločnosť hodnotila pozitívne nakúpte si followerov, ako to spraví Gabo.