TikTok videá sú ako čipsy v tube
Peťo
Ja mám takú metaforu, už som sa o TikToku bavil s pár ľuďmi, že vieš prečo je ten Time spend ten čas, ktorý tam tí ľudia strávili väčší ako ten čas na youtube?
Gabo
Netuším.
Peťo
No a ja podľa mňa viem, lebo oni hackli algoritmus a ja to volám, že, že chipsy v tube, hej Springels, Springels sa volajú?
Gabo
Hej, Springels.
Peťo
Či Pringels iba?
Gabo
Springels.
Peťo
Springels je to, čo polieva kanceláriu, keď horí.
Gabo
Ja neviem.
Peťo
No dobre, títo nám nezaplatili, takže to máte jedno, chipsy v tube.
Gabo
No jasné, chápem.
Peťo
No a teraz prestav si, že každý ten čip z tej tuby je jedno tiktokové video, hej a ty akože ješ, ješ, a keď sa pozrieš na tú tubu si hovoríš, ako ich je fajn veľa, hej len pozeráš telku a vždy si dáš jeden, druhý, tretí chips, a vlastne skončíš v momente, keď dôjdeš na dno tej tuby, to je vlastne akože finál, koniec tuby hej a ešte sa tešíš, že máš tú ruku jak hlboko a proste, že dočiahnem a vysypem si tie posledné zdolá a tak, hej, a TikTok sú chipsy v tube bez spodku predstav si, že pozeráš telku.
Gabo
To bola strašne pekné metafora, Peťo.
Peťo
Predstavte, že pozeráš telku, máš chipsy v tube, ale tá tuba sa nikdy neskončí, toto je TikTok.
Gabo
No dobre, ale klasických.
Peťo
Zožral by si ich, sedem kíl v ten večer.
Gabo
A tak dobre, každá sociálna sieť nemá koniec, akože aj Instagram, aj Facebook to nedoscroluješ do konca.
Peťo
Není to pravda, neni to pravda, lebo na Instagrame, keď sa preklikávaš predsa storkami, tak predsa dôjdeš na koniec všetkých, ktorých followuješ a že “DEAD FOR TWO DAYS”. Na Facebooku síce scrolluješ, ale predsa v nejakom momente dôjdeš do momentu, že to už si videl, pred dvomi hodinami alebo si to videl včera, proste začne sa ten obsah opakovať.
Gabo
Hej, sa stratí.
Peťo
Lebo tam máš algoritmy, tie algoritmy, o ktorých budeš za chvíľku hovoriť, spôsobia, že to, čo mi Facebook chcel ukázať, lebo to odporúčajú moji kamoši, moji kamoši to followujú, moji kamoši to lajkovali, no tak to už sa v nejakom momente minulo a začnete ukázať staré veci a ty si povieš aha, to, už som videl vypínam, na TikToku, sa ti to nikdy v živote nestane, nikdy v živote sa ti to nestane.
Gabo
Je to zaujímavý aspekt, keď sa na to pozrieš.
Peťo
Toto je podľa mňa hlavný dôvod, prečo tam dnes deti trávia hodiny denne, hodiny.
Gabo
Budeme sa dnes baviť o TikToku, o TikToku sa nebavíme iba my, ale teda rezonuje celým svetom, je to skutočný buzzword, väčšina ľudí, myslím teraz ľudí starších ako dvadsaťpäť alebo tí, ktorí majú mozog tam úplne nechodia, ale bohužiaľ pre všetkých tam chodí zhruba jedna miliarda ľudí na celom svete, aj na Slovensku je to celkom významná sociálna sieť, hoci väčšinou teda samozrejme rodičia a starí rodičia, buď o nej počuli a nikdy tam neboli alebo o nej teda ani nepočuli.
Gabo
Nepočuli.
Peťo
Ale detí, ale detí je tam už dnes dosť.
Gabo
No ja som si založil TikTok, fakt som si založil TikTok a povedal som si že á, tak zo srandy, že nudil som sa, založím si TikTok a však robím v marketingu, tak by som mal vedieť, ako to vyzerá.
Peťo
Jasné.
Gabo
Ako ikonka aspoň TikToku v mobile.
Peťo
Jasné.
Gabo
Tak som si to založil a vieš čo Peťo, poviem ti fakt úprimne, že dobre, asi strávil som tam možno 3 dni, po troch dňoch som sa na to vykašlal a tie 3 dni som sa celkom bavil, že naozaj nebolo to také, že tam prídeš a teraz si povieš wtf, že fakt, že 5 minút a odídeš a znechutený, ale akože boli chvíle, kde som možno 15-20 minút tam strávil a som bol zabavený, takže dobra, spozitívna, ty si?
Peťo
Ja na TikToku, sme tam ako agentúra, my sme PS Digital a na TikToku sme Pes Digital. Chápeš, keď sa starí ľudia snažia byť vtipní ako mladí ľudia, to takto dopadá. Ale teda.
Gabo
Nebudem to komentovať.
Peťo
Máme tam našich psov. Preto sa tak voláme.
Gabo
Vy máte psy?
Peťo
No jasné.
Gabo
Tá agentúra?
Peťo
Hej. Dobre, ale to je jedno teraz, ale teda ja tam osobne chodím tam, ale neviem, či tam chodím cez agentúru či cešz svoj, ale teda.
Prečo chodíš na TikTok?
Gabo
Prečo tam chodíš? Kvôli marketingu alebo akože vyslovene so zábavou?
Peťo
Nie, nie, nie, vyslovene kvôli marketingu, inak je to podľa mňa strašný garbič celý ten obsah tam, ale možno poslucháčov úplne neurazí, keď v skratke povie, že vôbec ako ten TikTok funguje, že v čom je iný, prečo, prečo vlastne ľudia, ktorým dodnes stačil Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube a LinkedIn a Twitter, prečo zrazu sa akože miliarda ľudí si aktívne chodí na TikTok, čo tam sa deje?
Gabo
Dve veci, jedna vec je, že je o videách a celý internet začína byť o instantných videách, žiadne produkcie trojminútové.
Peťo
Jasné, začína hviezdička povedané v roku 2012. Pokračuj.
Gabo
Dobre, začína už beží, je na videách, to znamená instantných, ale počkaj, instantných krátkych videách, 10, 15, 20 sekundových.
Peťo
Na výšku.
Gabo
Ihm. Čo dneska fičí a druhá vec je, lebo vám ponúka úplne obsah inak ako Facebook alebo Instagram.
Peťo
Ako inak?
Gabo
Zjednodušene povedané, Facebook, Instagram vám ukáže obsah buď vašich kamošov, ľudí, s ktorými ste frendi alebo ktorých followujete, a na toto TikTok úplne kašle, vy tam prídete, ako ja si založil účet, nemal som tam žiadných followerov, nula nič, nič som neriešil, nikoho som nefollowal, ukazovali rôzne videá, na začiatku vám ukáže akože rôzne skupiny niečo, hudobné nejaké tance, varenie atď. A nechá vás postupne sa tým videami preklikávať a ten algoritmus sa začína učiť, a on sa učí a učí a keď zistí, že aha, na tom treťom videu, ktoré bolo varení, ten Gabo tam strávilo 10 sekúnd dlhšie a nepreklikol ho hneď, tak si zapíše informáciu, že to video ho bavilo a takto on ide postupne a videl som za nami už v štúdiu, že po tristom videu on už má pomerne dobre zmapovaného, a po 300 videu, ktoré si pozriete začne vám ukazovať pomerne presne to, čo by vás mohlo baviť.
Peťo
Ok, to som netušil, 300 videí?
Gabo
Pošlem ti link, dobre, treba si povedať, že tie videá sú na výšku možno to vyzerá ako banalita, ale je to vlastne prispôsobené dnešnému svetu, že drvivá väčšina, nie že drvivá väčšina, TikTok je proste mobilná platforma, mobilná aplikácia, nikto si TikTok nepozerá ani na počítači ani na monitore, proste je to mobilná vec a videá na výšku na mobile sú samozrejme logické na šírku, je to taký slížik v strede displeja, čiže toto asi tiež treba povedať, že tak ako vieš že od počiatkov knematografie, keď sa proste točili, že široké filmy až 21 na 9 a 16 na 9 a neviem, čo.
Peťo
Ty si to ešte, pamätáš jasné.
Gabo
Tak sme sa, nie, ale tak niekto pozerá aj iné veci ako tie, čo vznikli minulý rok.
Peťo
Tak sme sa vlastne dostali do momentu a my to teda vidíme, aj keď robíme kampane, že dnes vlastne akoby video na šírku už ani nemá zmysel natočiť, lebo väčšina ľudí, ktorí ho budú pozerať, ho budú pozerať na mobile, takže dnes napr. my videá točíme buď do štvorca, čo je také, že akože aj na šírku aj na výšku fér alebo teda niekedy aj na výšku, len tam naozaj tí režiséri a kameramani extrémne škrípu zubami a pýtajú sa nás, či to myslíme vážne, že majú tú kameru otočiť o deväťdesiattupňov nabok alebo že ako si to predstavujeme. Čiže naozaj, že ten TikTok vlastne chytil aj tento trend, vieš, že YouTube akoby povedané v tomto, že extrémne zaspal, hej, YouTube je proste stále platforma, kde má šírkové videá, musíš ty otáčať mobil, aby si si ho pozrel v plnej veľkosti a TikTok povedal, že fake you geis a Snapchat samozrejme pred ním, proste čo neni na výšku to u nás ani neuploudneš.
Gabo
To dáva zmysel, čo si povedal a ja by som to prirovnal k tomu, keď prišiel Instagram. Ja si pamätám ten moment, to je klasický facebookový účet, Instagram, prvý wtf moment bol, že to je iba na mobile, ako si na tom desktope pôjdem ten Instagram pozrieť? Tak som pochopil, že desktopy sú mŕtve.
Peťo
Ja som starý, že?
Gabo
Hej, tak trocha ukážeme, ja že kokot, ako si na tom desktope pozriem svoj účet? No dobre, ale, že prišiel s tým, že ukazujme fotky, čo aké statusy, aké hentoto tu fotky si otvor z mobilu fotku a šupni to na Instagram.
Peťo
A ešte do štvorca, takže ešte musíš obetovať 2 prúžky vľavo, vpravo z tej fotky.
Gabo
Presne tak, a taky sa naučili, a tak akože fotiť, aby som akože mal dobré tie a nič.
Peťo
Presne.
Gabo
A nič, to je jedno, ale presne takáto zmena je podľa mňa ten TikTok, že ako Instagram ukázal, že z toho Facebooku, ktorý bol statusový a rôzne linky a neviem čo, sme prešli na fotky, tak dnes vďaka TikToku a nie len, ale aj vďaka TikToku prechádzame na videá.
Peťo
Ešte k tomu Facebooku a Instagramu sa vrátime, lebo oni vždy skopírujú to, čo niekde funguje, ak to nemôžu kúpiť, takže to my ešte pripomeň, ale iné chcem povedať, vyšla nedávno štúdia, ktorá hovorí, že ľudia v Amerike a v Anglicku tuším, v Amerike a v Anglicku strávili pozeraním tiktokových videí viac času ako pozeraním YouTube videí, pričom priemerné YouTube video a to teraz nie je už štatistika, to je môj odhad, má určite viac ako minútu, hej, sú to proste skôr také dlhšie formáty, priemerné Tik Tokové video má do 30 sekúnd, priemerné, ako môžu mať už aj 60, ale že priemerné má tak že do 30, takže logicky, že koľko tých videí tí ľudia museli vidieť na tom TikToku, aby v súčte to bolo viac času, ako je pozeranie YouTubu, o ktorom sme si v prvom podcaste povedali, že je to druhá najnavštevovanejšia webová stránka na svete. Chápeš to?
Gabo
Chápem.
Peťo
Že tam ľudia týmito tridsaťsekundovými kravinami zabili viac času ako pozeraním YouTube Day.
Gabo
Áno, ale to podľa mňa aj preto, lebo tá pozornosť ľudí sa stále znižuje, to sú všetky tie mobily a notifikácie a tak, a robíte päť sekúnd, a tie videá, ktoré majú viac ako minútu atď., že kto dneska má čas pozerať, počúvať tridsaťmi minúttový podcast v kuse, no nikto, podcasty počujem na 10× 30 minútový podcast (???), a toto isté podľa mňa funguje tento TikTok, že on ráta s tým, že tí ľudia nechcú to video viac ako tridsaťseekúnd pozerať, tak poď, ukážem niečo nové a zase niečo nové a zase niečo nové, klasický (???) spam.
Peťo
Inač ten (???) spam, dnes sa mi presne stalo, že som si chcel pustiť jeden webinár na YouTube, na počítači a bolo tam, že 47 minút, a hovorím si no tak to chlapci takto ani náhodou, ale fakt som to chcel vidieť, potreboval som to akože študijný materiál chápeš, vzdelávam sa.
Gabo
Ty sa ešte vzdelávaš? Na staré kolená.
Peťo
Ja sa neustále vzdelávam.
Gabo
Fakt? Dobre.
Peťo
A vieš čo som urobil, pustil som si to 1,5 násobnou rýchlosťou.
Gabo
Jéžiš, toto tak nemám rád.
Peťo
Ja viem, ale chápeš? Chápeš? Normálne som si to pustil 1,5 násobnou, a trvalo to nejakých 27, lebo 30 minút a som si povedal, že dobre, že to som bol ešte ochotný obetovať všetkému som rozumel, mali k tomu akože slajdy, čiže som aj vlastne videl slajdy, čiže som ako videl, čo obkecávajú, takto som to vyriešil, ale máš úplnú pravdu, že 47 minút by som tomu nedal.
Gabo
No no nejak to púšťanie si rýchlych videí alebo čítanie rýchločítanie kníh, to akože ako to môže niekto robiť, ale dobre, však to som rozhorčil, a tak ďalej, ale je to tak.
Peťo
Akože doteraz som tu ja bol za starého, ale tu sa z Gaba stáva dôchodca, to sa mi páči.
Gabo
Ale ale pointa je, ako som to zosumarizoval, že prečo ten TikTok, teda je taký úspešný? Prečo je tam miliarda ľudí lebo veľmi dobre zachytil tie trendy toho, ako sa dnes keby konzumujú ľudia obsah na sociálnych sieťach alebo celkovo.
Peťo
Že videom, že na výšku a že krátke.
Gabo
Rýchlo, presne tak.
Peťo
Krátke a že, a že vlastne to video musí byť od prvej sekundy šibnuté, zaujímavé alebo inak inak pútavé, lebo proste svajbab.
Gabo
Tak, presne tak, nikto dneska nedá ani tomu obsahu viac ako 2 sekundy.
Peťo
Presne, že ešte akoby Facebook ti dáva 3 sekundy, hej, že Facebook zaráta videnie po troch sekundách, čiže 3 sekundy máš na to, aby si to video akože neskipol, potom už si Facebook myslí, že si ho pozeral, YouTube v dobrej viere dáva teda reklamám 5 sekúnd, že až po piatej sekunde môžeš vypnúť a podľa mňa na TikToku sme sa dostali na sekundu, dve.
Gabo
Tak?
Peťo
Že v druhej sekunde ťa nezaujalo a ešte treba povedať, že na TikToku tie videá idú vlastne, že odhora dole, čo je úplný akože ďalší rozdiel oproti tým iným sieťam, že pozeráš video, nepáči sa ti a pod palcom ako keby si scroloval news feed, akože nemyslím tebe, ale me sa to hrozne páči ako princíp, že pod palcom máš vlastne, že svajbab, že svajbab na ďalšie video, svajbab na ďalšie, svajbab na ďalšie, čiže ty vlastne tým palcom okamžite ovládaš, páči, nepáči, páči, nepáči, ani lajky nemusíš dávať.
Gabo
Tak, hovorím, že je to presne vystavené na to, že máte ten mobil v ruke, máte minútu, čakáte na niekoho, čup, čup, čup, rýchlo to ide, fičí to a funguje to, no a teraz tá otázka, čo si nastolil a teraz sa k nej vrátim, že ako to ovplyvní Facebook a Instagram alebo iné sociálne siete, tzn. tak samozrejme, keď je v niečom Mark Zuckerberg dobrý, tak si povedal, buď to kúpi alebo to skopíruje.
Peťo
Presne tak.
Gabo
TikTok už nekúpi, to už je jasné, a teraz v dohľadnej dobe.
Peťo
Presne tak.
Gabo
To by asi akože nedovolili. Tak to ide kopírovať.
Peťo
Už to skopíroval.
Gabo
A podľa mňa už to aj reálne kopíruje, však reealsy sú v podstate na Instagrame.
Peťo
Presne tak, kopírka TickTocu, na Instagrame aj na Facebooku.
Gabo
Tak.
Peťo
No, akože presne lebo, lebo zachytili nejaký trend a povedali si, no však keď môžu byť na Instagrame, mohli byť fotky a potom pribudli storky a potom nám pribudlo IGTV, ktoré mimochodom medzičasom už aj skončilo, neviem, či vieš, IGTV už neexistuje.
Gabo
Fakt?
Peťo
Ale teda existujú videá na Instagrame a teraz tam akože prihodili reels a robia z toho proste také akoby trhovisko contentu, že niekto chce pekné fotky, niekto chce storky a niekto chce naozaj tridsaťsekundové šibnuté videá.
Gabo
Áno, ale vieš, ako to funguje, že ten jeden, čo to robí poriadne, môže byť iba jeden, tzn, že v tomto prípade ja som si nie úplne istý, či mu to vyjde ako keby tomu Markovi, že vytlačiť ten TikTok cez to, že skopíruje Instagram future, Instagram je o fotkách a proste neurobíš z neho videoplatformu, aj keď sa budeš snažiť ako chceš, takže ja by som v tomto prípade bol na strane toho, že ten TikTok sa akokeby udrží a že bude ďalej rásť.
Peťo
Súhlasím.
Gabo
A zanikne kvôli nemu Facebook a snímkový Instagram, ale v tých videách on proste zostane tou platformou, ktorá bude sa dlho rozvíjať, bude number 1 časom.
Peťo
Súhlasím. Včera sa ma pýtal kamarát, že objavil na Instagrame reelsi, a že jeho akože celkom ten obsah baví na tom, a presne, ako tys povedal, že aj sa zabavil, hej, tým tým obsahom a pýtal sa ma, že teda, že a ja, že hej, že to je akože nič oproti TikToku, hej, že to je také akože odvar ani nie v kvalite, lebo drvivá väčšina tých tvorcov niečo vyrobí na TikTok a proste to zavesí na reels a potom to zavesí na YouTube shorts. Nebojte sa, nie iba Facebook je copycat, YouTube alebo Google robí úplne to isté, hej, YouTube short sú proste, sú proste TikTokové videjka.
Gabo
To som ani nevedel, že existuje.
Peťo
No jasné. A máš to aj ty vo svojom mobile, tu a teraz.
Gabo
YouTube shorts?
Peťo
Len nikto o tom nevie.
Gabo
Hej, OK.
Peťo
No a že teda, že či je to akože, že čo na to hovorím a ja, že no, že je to nič z pohľadu množstva obsahu on, že fakt? A že čo iné uvidím na TikToku? A ja hovorím, že nejde o to, čo iné, ale, že koľko, hej, že na TikToku uvidíš to, čo si videl tu krát 1000, tzn. 1000× lepšie videá, 1000× horšie videá a hlavne 1000× viac videí.
Gabo
Keď sa bavíme o TikToku, teraz premostím k tej vážnejšej téme, vážnejšie, to znie hrozne.
Peťo
No však toto.
Gabo
Ale nie, že otázka znie, že či sa ten TikTok udrží, tak podľa mňa veľký, veľký vplyv má na to politika, a teraz prečo? Neviem, či vieš ale asi vieš, TikTok je prvá aplikácia, ktorá nevznikla v USA.
Peťo
Klasicky.
Gabo
Keď sa bavíme o Facebooku a neviem čom všetkom a YouTube, to sú všetko Amerika. TikTok vznikol v Číne.
Peťo
Áno.
Gabo
TikTok vlastní ByteDance, čo je čínska firma.
Peťo
A ako sa volal predtým, ha?
Gabo
Ten ByteDance či TikTok?
Peťo
TikTok.
Gabo
Netuším.
Peťo
Musical.ly, nevieš nič.
Gabo
Ok, dobre, ale volá sa to ByteDance, čínska firma.
Peťo
Áno.
Gabo
A samozrejme ona akokeby ukazuje trocha dominanciu alebo nastupujúcu dominanciu čínskych technologických firiem, ale to je inak ďalšia téma, ktorú by sme mohli mať, že ako tá Čína spreválcuje.
Peťo
To je buzzword ako sviňa, že čínske technologické firmy. No nič, ale poď, máš myšlienku, drž si ju.
Gabo
Ty kokos, si ma zase zabil, že.
Peťo
Dominancia.
Gabo
Ak niečo ten ByteDance, ale tedy ByteDance, TikTok zabije, tak je to práve tá potenciálna regulácia, strach akokeby z čínskej vlády, lebo toto je niečo, čo sa v Amerike reálne stalo, ešte za vlády Trumpa, kde Trump povedal, že aha, ten TikTok tu v Amerike rýchlo rastie, už je tam neviem koľko desiatky miliónov Američanov, mne sa to nepáči, lebo však tam môže čínska vláda cez to, ja neviem, zbierať o nás informácie, trójske kone neviem, čo a tak ďalej a povedal ByteDancu, musíte svoju americkú pobočku predať, tzn, že normálne, že TikTok v USA nesmie vlastniť čínska firma, ale musí to vlastniť nejaká firma z USA, a reálne sa, a inak vás zakážem, normálne dám ban a proste musíte akože odísť z nášho trhu. ByteDance reagoval tak, začal ten TikTok predávať, tam sa riešilo, že Microsoft to chcel kúpiť, Oracle atď. Sranda bola, že tak dlho riešili ten predaj až Trump skončil ako prezident a Biden už asi nie je taký úplne tvrdý v tomto.
Peťo
A to sa aj rýmuje Biden ByteDance.
Gabo
Presne tak, ako náhoda? Nemyslím si.
Peťo
Nemyslím si.
Gabo
A výsledok je ten, že zase dneska stále ako keby je tam, no ale hovorím, toto je niečo, čo sa v tejto chvíli, ja len ak nejaký tlak na to bude, tak hele, fajn, chceme aj dávať čínskej firme dávať všetky naše dáta, ktorá neviem, ako vieme fungujú čínske firmy s čínskou vládou a pod., toto je podľa mňa akoby zásadná vec, a druhá vec, čo je zaujímavá, podľa mňa, že tam nemáš zatiaľ dezinformácie, že jak sa bavíme.
Peťo
Ale ako môžu byť dezinformácie.
Gabo
Nepodceňuj našich dezolátov.
Peťo
Na tancujúcich videách.
Gabo
Nepodceňuj dezolátov. Ale zatiaľ tam nie sú, zatiaľ je to neškodné miesto ako taká krásna.
Zbytočný obsah na TikToku
Peťo
Vieš čo? Prepáč, ja len nahradím slovo neškodné, lebo veľa už som sa rozprával s rodičmi aj s učiteľmi o TikToku, neškodné by som nahradil zbytočné, pokračuj.
Gabo
Zbytočný ako obsah.
Peťo
Že ten obsah je iba zbytočný, ale nie je nebezpečný, a za tým si celkom stojím.
Gabo
No a teraz, bacha, bacha, zase, ako teraz budem normálne že na tvojej strane, ja budem teraz ten zlý, a štúdie ukazovali, to je moje obľúbené.
Peťo
Americkí vedci.
Gabo
Americkí vedci povedali. Nie, vážne, reálna štúdia. Ako som vysvetlil na začiatku ten algoritmus, že aké videá pozeráš, také ti to ukazuje, a samozrejme, je tam množstvo videí, ktoré napr. sú depresívne, melanncholické, a tak ďalej a práve tá štúdia ukazovala, že ľudia, ktorí začali, naschvál takové testovali, že keď si začal pozerať alebo klikať alebo dopozerať videá, ktoré sú také, že smutné a smutná hudba tam je, tak samozrejme tie algoritmy začali ukazovať viac takýto depresívnych, a v podstate si skončil, akože seriózne ťa to prehĺbovalo.
Peťo
Depke.
Gabo
Fakt ako reálne a že tu normálne že bol problém, že pre veľa akože mladých ľudí.
Peťo
Ale na TikToku či hocikde?
Gabo
Na TikToku.
Peťo
Ok.
Gabo
TikTok, že vlastne potom si všetky videá, ktoré ti TikTok ukazoval, ti len prehĺbil aj tvoju depku, čo akože spolu tínedžerov a frustrácia a tak ďalej, to nie je sranda, akože.
Peťo
Ja sa nesmejem.
Gabo
Ale začal si tak humorne, ale chápem, že môže byť aj nebezpečný. Takže v tom prípade.
Peťo
Ok, o tomto som akože nevedel, nedomyslel som ten dôsledok toho, na druhej strane asi je to logické nie, že keď som akože v depke, tak chcem pozerať depkárske videá, lebo keby mi pustili niečo hrozne veselé, tak to vypnem.
Gabo
Áno, logické to je, len to má.
Peťo
Ja ich neobhajujem, ale že.
Gabo
To môže byť houl tej depresie.
Peťo
Ťa vymácha v tej tvojej depke, totálne.
Gabo
Áno, ešte ti to znásobí, lebo ti to ukazuje stále, to máš akoby na YouTube, že vieš, že začínal si neškodným nejakým zdrojom, ktorý možno spochybňoval očkovanie.
Peťo
Jasné. Jezte cesnak, je zdravý.
Gabo
A skončil si, presne tak.
Peťo
A skončíš pitie Savo, lieči rakovinu.
Gabo
A toto je presne tento systém.
Anonym (osoba)
Buzzword.
Peťo
Opäť som si robil prípravu na tento podcast, ako na každý podcast.
Gabo
Dnes mám pocit, že trocha slabší ako minule.
Peťo
Pozri sa, nie každý deň je nedeľa, a nie o každej sociálnej siete sú verejné čísla, najmenej o tých z Číny, ale teda my máme taký agentúrny odhad, vyslovene odhad, ale teda je pomerne kvalifikovaný, že zo Slovenska chodí na TikTok podľa nás okolo 500 tisíc, možno trošičku viac Slovákov.
Gabo
Dosť.
Peťo
Skús to najprv verifikovať toto číslo.
Gabo
Neviem ho verifikovať, nemám, nemám takýto. Ale 500 tisíc je dosť, to je že väčší ako v podstate LinkedIn.
Peťo
Určite.
Gabo
Na úrovni LinkedInu, len úplne samozrejme iní ľudia, v tomto prípade sú to hlavne detí.
Peťo
Hej.
Gabo
Ináč to sme vlastne vôbec nepovedali.
Peťo
Takže od koľko rokov je, vieš?
Gabo
Všetky sociálne siete sú oficiálne od 13, ale to nikoho nezaujíma, že od koľko to oficiálne je?
Peťo
Odkedy máš telefón v podstate.
Gabo
Odkedy sa rodičia nedozvedia, že si si ho nainštaloval, a že svoj čas tam zabíjaš. Áno, áno, je to tak, ale teda, hej, to sme nepovedali, že sú tam deti, hej, že vlastne na rozdiel od Instagramu, Facebooku, kde sú, na Facebooku sú skôr starší, čiže ja neviem, že ľudia 30+, lebo s tým Facebookom sú už 10 rokov.
Peťo
Hej, vyrástli sme.
Gabo
Na Instagrame sú ľudia, ja neviem, že 15+ ale zase už možno po nejakých 35, potom už ich to pózerstvo a vieš a ten plytký život ukazovaný na Instagrame už ich prestane baviť, však k tomu dôjdeme pri buzzworde Instagram, tak na Tik Toku sú naozaj, a to teraz nie je výskum, to je naozaj pozorovanie, sú naozaj deti, že my hovoríme klientom, že ak chceme trafiť cieľovku 10-15, resp. 10-18 tak poďme na TikTok.
Peťo
Je to taká cieľovka vôbec, akože marketingu?
Gabo
Hej, jasné, tak čo, tak minimálne keď predávaš hračky.
Peťo
Ok.
Gabo
A keď ich pozývaš na nejaké podujatie pre deti, vieš, áno, jasné, prečo by nebolo.
Peťo
Máš pravdu, no dobre a teraz je fajn. A čo chcem povedať.
Gabo
No tak povedz.
Peťo
No a chcem, som už aj zabudol. Chcel som povedať, že sú tam teda hlavne deti a z toho marketingového pohľadu, že alebo že ako sme došli na to číslo, tých 500 tisíc, tak došli sme na to tak, že keď sme si pozreli vlastne najväčších slovenských tiktokkerov, že koľko oni majú followerov.
Gabo
Kto sú to? Povedz mi, to ma celkom zaujíma.
Peťo
Tam je nejaký Valden, a Lady Zika, nemám ich úplne zmáknutých.
Gabo
Akože neznámi ľudia.
Peťo
Mne neznámi ľudia.
Gabo
Ok, oni nie sú to, že celebrity, ktoré sú z reálneho sveta. Tak myslím teda, že herci.
Peťo
Niektorí, takto Zuzka Vačková, Suzi Poket je akože veľká hviezda TikToku.
Gabo
To neviem, kto je.
Peťo
Však normálne herečka, kokos, toto je hanba .
Gabo
Zuzka Vačková?
Peťo
Vačková, vyzývam vás, napíšte Gabovi, aby a predstavte sa.
Gabo
Ok, ja si to vygooglujem.
Peťo
No dobre, nechajme to tak, to sa vystrihne, že?
Gabo
No jasné, určite to vystrihneme.
Peťo
Jasné, dobre a už chcem pointu povedať konečne, že keď si zoberieme tých najväčších slovenských tiktokrov, ktorí tvoria po slovensky, tzn, že ich cieľovka logicky sú slovenskí diváci maximálne pár Čechov, aj keď české deti moc slovenčinu nerozumejú, tak tí úplne najväčší majú úplne s prehľadom, že 300 tisíc, 400 tisíc, 500 tisíc, 1 000 000 followerov.
Gabo
Vieš folowovať?
Peťo
Ty ho vieš folowovať, jasné, aj lakovať, aj komentovať ho vieš, len algoritmy majú nastavené inak.
Gabo
A potom čo, potom je algoritmus akokeby jeho video zobrazí akože skôr.
Peťo
Určite ti ho ukáže.
Gabo
Prioritne.
Peťo
Ale po ňom ti ukáže, vieš, že nezastaví sa ako Instagram, že dobre, tých, ktorých folowuješ už koniec, lebo tá nádoba s tými chipsami nemá dno.
Gabo
Ale dostaneš prioritne.
Peťo
A keď teda dôjdem k pointe tej pointy, ty vole, toto je najdlhšia pointa zatiaľ.
Gabo
Ale veď sme sa kopu nových vecí dozvedeli pri tom, ako sa dostanem k tej pointe vieš?
Peťo
Napríklad kto to je Zuzka Vačková, hej?
Gabo
To ešte neviem, ale budem vedieť.
Peťo
Veď podľa mňa ona je tak šialená, že sa ti ozve.
Gabo
Fakt.
Peťo
Ihm.
Gabo
Fakt však dobre, ale je aj takto, že určite to je super herečka, v žiadnom prípade nebudem.
Peťo
No, však je, hlavne sa mi páči, že vieš, že vie sa normálne priblížiť tým mladým tam.
Gabo
A ona bude z tvojej generácie, to bude ten problém.
Peťo
Marketing a TikTok. Marketing a TikTok, že je tam naozaj stovky tisíc ľudí a teda sa to naozaj reálne stáva zase relevantnou marketingovou platformou a ja zase zastávam ten názor z pohľadu objemu, hej, že nerobíš to preto, lebo je okolo toho highbe, lebo Peťo s Gabom o tom mali proste podcast. Robíš to preto, lebo je tam obrovská masa ľudí a hlavne, čo treba povedať, že dnes sa môže na tiktokku stať hviezdou hocikto z večera do rána. Hej, ty urobíš proste sa ti zadarí, urobíš vymakané video a ty sa ráno zobudíš a máš akože 3 milióny views.
Gabo
Môžem? Už narušiť tvoju pointu alebo spýtať sa k tej pointe? Tak dobre, skončil si nie.
Peťo
Tak hovor.
Gabo
Že toto som akože zažil, že mi ukazovala jedna baba, že ktorá akože má ten TikTok, že nahadzovala videá, že vôbec nerozhoduje ako keby ani kvalita toho videa, že na jednom videu ty máš, povedzme 500 folowerov, na jednom videu spravíš dvadsaťtisíc views, na druhom 1000 a nedokážeš to vysvetliť.
Peťo
Presne tak.
Gabo
Nedokážeš to ničím vysvetliť, že či je kvalita videa, dĺžka, kto tam bol a tak ďalej.
Peťo
Presne tak.
Gabo
A toto je pre mňa akože sranda.
Peťo
No není to sranda, je to záhada hlavne, my máme ináč v agentúre také podozrenie, že polovica úspechu je, že do akej hudby to robíš.
Gabo
Áno, to sa hovorí, že musíš trafiť tu hentujúcu hudbu.
Peťo
Tu, ktorá je trendujúca, tak tu on bude potom ukazovať s akýmkoľvek natočeným videom, k nej, ale to je samozrejme iba teória, ale k tomu marketingu. Ja sa vrátim k pointe, veď neni problém, že.
Gabo
Ja som myslel že už bola tá pointa.
Peťo
Že je tam tak toľko veľa ľudí a áno, ak akceptuješ, že to budeš primárne zasahovať 13, 14, 15 ročných ľudí, tak je to v podstate veľmi relevantná marketingová platforma, pretože TikTok ešte i marketérom nerobí zle, jak Facebook a YouTube rozumieš?
Gabo
V čom?
Peťo
No, že Facebook ti seká organický zásah, nikomu to zadarmo neukáže, YouTube ťa zadarmo neodporučí, pokiaľ nie si proste super úspešná reklama, tak ťa zadarmo nikomu neukáže, chápeš, ale na TikToku, jemu je to úplne jedno, buď to ľudia pozerajú, tak, ako si povedal ten algoritmus, buď to dopozerajú alebo to nedopozerajú, a to, že je to video plné reklamy, plné product placementu, plné produktov, to on vôbec nerieši zatiaľ, aspoň to tak vyzerá, hej, čiže ty naozaj môžeš mať zrazu, že tranding video na TikToku, že sa naozaj ráno zobudíš a tvoje video pre klienta má akože 120 000 views, čo by si na YouTube zbieral presne 6,5 roka a na Facebooku minimálne 6 mesiacov, aj to by boli trojsekundové viewsi.
Gabo
Áno, som dve ale, prvé je, že teda je to o tej náhode, ty ako marketér, akože dobre, snažíš sa robiť čo najlepší content, triafa, hudba, neviem čo a tak ďalej.
Peťo
No musíš sledovať tie trendy, ale nedokážeš to ovplyvniť úplne zásadne.
Gabo
No ale musíš sledovať tie trendy a trafiť sa do nich.
Peťo
Áno, a nedokážeš to úplne zásadne ovplyvniť a vysvetliť klientovi.
Gabo
Áno.
Peťo
A do Prčic, to video, čo sme tu strihali teraz 3 dni a ste na to bol 2000 EUR budget, tak to nechytilo.
Gabo
No ale počkaj, to je pointa, že video na TikTok nestriiháš 3 dni, to je pointa.
Peťo
No ako s ktorými klientami určite, ale dobre.
Gabo
No ale tí, ktorí chcú video stríhať na 3 dni, tak tie nie sú akože zrelý na TikTok.
Peťo
Súhlas.
Gabo
Dobre a druhá pointa.
Peťo
Druhá vec, že nemáš tam platenú reklamu, to je ešte treba povedať čo hovoríš.
Gabo
Už to prichádza inač.
Peťo
Ale není to tam ešte reálne, pokiaľ viem.
Gabo
Na Slovensku nie, ale vo svete už sa dá kúpiť reklama.
Peťo
A keď nemáš platenú reklamu, tak ideš fakt, že na náhodu, na organický zásah, podarí, nepodarí, nevieš, koho si zasiahol, nevieš cieliť, že chcem mladých, starých, vlastne iba mladí, ale dobre, vieš, že ženy, muži, neviem čo.
Gabo
Jasné.
Peťo
A toto tam ešte nie je. Ale asi teda vravíš, že čoskoro príde.
Gabo
A v Čechách to napr. už je.
Peťo
Fičí, že normálne si zasponzoruješ.
Gabo
Cez nejaký interný systém, nejaký Business Manager TikToku.
Peťo
Áno, presne tak.
Gabo
A máš k tomu aj nejaké akože neviem, že čísla, skúsenosti?
Peťo
Vôbec, čakáme na Slovensko, lebo v Čechách sme takú kampaň nerobili TikTokovú, ale zatiaľ to naozaj vieš, že to je na tom to čarovné, a to je to, čo my napr. v agentúre stále robíme, že okej zatiaľ je to nové, všetci si z toho robia srandu, všetci na to pozerajú cez prsty, ale my už sme tam proste pol roka nasačkovaní a hľadáme, skúšame, vieš, keď si pozrieš náš Pes Digital kanál, on je naozaj, že trápnučký, tam sú akože videá psov, ktorí tam akože papajú a skáču, a vidia sa v zrkadle, ale veď no a čo? No tak to malo 3 tisíc views, no a čo? A potom príde video, presne, bez nejakej logiky, ktoré má 50 000 views, a ty si povieš, že škoda, že to neviem akože prejudikovať, že neviem akože dopredu povedať, že toto bude úspešné, ale super, že spätne sme sa ako značka v tomto prípade sme to hrali na to, že sme agentúra, ktorá miluje psov, takže aj ty miluješ psov, tak sme pre teba vhodný environment, hej to je vyslovene iba taký veľmi (???)segment no ok, sme sa dostali akože 50000× si ľudia pozreli zábery z nášho officu a nejakého nášho psa a zadarmo.
Gabo
Zadarmo.
Peťo
Tak prečo to nerobiť?
Gabo
Tak 50 tisícový organický zásah na Facebooku, to skús dať, to už si potom hovoríš, že máš virál.
Peťo
Presne, zadarmo. To už si virál, vieš, a tuto, túto to dáš len preto, lebo si proste trafil nejaký náhodný práve teraz akože rastúci trend.
Gabo
No ale teraz povedal si hovoríš o svojej agentúre, aj moja agentúra teda už má pre klienta nejaké tiktokové skúsenosti, takže ak som to dal najavo. Aj my robíme TikTok.
Peťo
Všetko, čo si chcel povedať?
Gabo
Áno, chcel som to, ono to vyzerá, vieš, že my tu ešte píšeme nejaké tlačové správy a my už sme na TikToku.
Peťo
Tak sa pochvál, nech sa ti páči pochváľ sa. Poď.
Gabo
No takto, začali sme veľmi nedávno.
Peťo
Predvčerom.
Gabo
Včera. No neviem, či dokonca nie že včera, ale akože true story, fakt, včera sme to založili a učíme sa, ale robí to naša kolegyňa, ktorá je veľmi šikovná, takže respekt. No dobre, čo ešte k tomu viacej dodať.
Peťo
Podľa mňa, tu keď to usekneme, normálne akože zúfalým Gabovým výkrikom, že aj my robíme TikTok. A potom povie, že začali sme včera. Ja by som to túto akože ukončil.
Gabo
Zahovorme to, zahovorme to.
Peťo
Nie, nie, nie.